Розбираємося в нових обмеженнях для онлайн-ігор в китаї. Для чого вони і як діти їх обходять

101

Чжу цзінтун була шокована. Менеджер видавництва ігор в шанхаї та її колеги були приголомшені наступною новиною:

ми нічого не знали заздалегідь. Ми дізналися в той же час, що і всі.

Чжу цзінтун, менеджер видавництва ігор

Інформаційне агентство “сіньхуа” (офіційне інформаційне агентство уряду китайської народної республіки) оголосило про нові обмеження на час, який китайські діти можуть проводити в онлайн-іграх.

Отже, особам молодше 18 років тепер дозволяється грати тільки одну годину – з 20:00 до 21:00 – по п’ятницях, вихідних і святкових днях. Це найсуворіші обмеження на ігровий час серед країн з широким доступом в інтернет. Багато онлайн-ігор в китаї вимагають реєстрації за посвідченням особи, а при вході в гру неповнолітніх система реєструє час, проведений за грою. Якщо дитина перевищує ліміт часу, спливає вікно, не залишаючи іншого вибору, окрім як зупинитися.

Правила поширюються на всі ігри, опубліковані в китаї, які можна завантажити або до яких можна отримати доступ через інтернет. Таким чином, обмеження впливають як на мобільні ігри, так і на пк (консольні ігри залишаються відносно крихітною частиною величезного ігрового ринку китаю). За даними дослідницької компанії niko partners, в китаї близько 743,5 мільйонів чоловік грають в ігри, з яких близько 110 мільйонів молодше 18 років.

Попередні обмеження 2019 року і так були досить жорсткими. Неповнолітнім дозволялося грати півтори години в будні і три години в святкові дні.

обмеження вже були жорсткими. Подальші посилення було несподіваним. Це сильно вдарить по галузі.

Чжу цзінтун

Колеги чжу намагалися встигнути оновити серверну частину своїх ігор, щоб вони відповідали новим правилам, які вступили в силу всього через кілька днів після оголошення.

Нові заходи покликані запобігти захопленню неповнолітніх онлайн-іграми. Згідно з документом, випущеним владою китаю, онлайн-ігри є “широко поширеною проблемою”, з якою”згідно більшість батьків”. У заяві на чотирьох сторінках цілеспрямовано згадуються і багаторазово (майже два десятки разів) повторюються слова “боротьба із залежністю” або “залежність”, а також те, що “підлітки – майбутнє батьківщини”.

Заява уряду не завдала серйозного удару по акціях ігрових компаній. Діти не є для них основним джерелом доходу, а для неповнолітніх і так вже діяли серйозні обмеження. Але аналітики передбачають довгострокові наслідки.

через історичну заборону на використання консолей в китаї, ми бачимо, що, навіть після скасування заборони, консолі залишаються нішевим явищем. Коли молоді гравці, які торкнулися обмеження, стають старшими, можливо, ігри не займатимуть настільки ж важливу роль у споживанні розважальних медіа, що означає, що галузь, особливо мобільна, може почати скорочуватися; можливо, ви побачимо це через 10-15 років. 1 ченью цуй, старший аналітик з ігор в дослідницькій компанії omdia

Деніел ахмад, старший аналітик niko partners, що спеціалізується на китаї та азії, стверджує, що ці правила є частиною поточної тенденції контролю популярності онлайн-ігор у китаї та частиною більшого прагнення до більш жорсткого регулювання ігор для неповнолітніх.

В останні роки пекін намагався підкорити розростається екосистему онлайн-ігор китаю різними заходами, включаючи формалізацію і посилення id-систем, а також посилення контролю цензури. А соціальний вплив ігор, у міру їх зростання, піддавалося все більш пильній увазі.

Ці обмеження є частиною більш широких заходів проти індустрії розваг китаю, які включають каральні заходи проти онлайн-фан-клубів і фан-культури (наприклад, продаж товарів і веб-сайтів, на яких представлені знаменитості), а також it-фірм, таких як tencent і didi. Аналітики також передбачають, що додатки для потокового мовлення та відео-хостинги чекають посилення державного регулювання для боротьби з “інтернет-залежністю”.

Недавнє придушення інтернет-компаній-ще один крок у бік просування “загального процвітання”. Як повідомляє агентство bloomberg, ця політика – “політика, в якій інтереси інвесторів відсуваються на далеке третє місце в порівнянні із забезпеченням соціальної стабільності та національної безпеки” – має величезні наслідки і вже спалила мільярди доларів з вартості деяких найбільших технологічних компаній китаю.

Ахмад зазначає, що критики нових обмежень не беруть до уваги проблему короткозорості. Згідно з офіційною статистикою, більше половини дітей в китаї короткозорі, і їх кількість зростає. У 2018 році офіційне дослідження показало, що 72% дітей у віці від 12 до 14 років страждали короткозорістю, що на 58% більше, ніж у 2010 році. Причини цього пояснюються тим, що діти не проводять достатньо часу на відкритому повітрі і занадто багато часу проводять перед екранами (проблема носить світовий характер). У 2018 році сі оголосив:

короткозорість-серйозна проблема, пов’язана з майбутнім країни, якій ми повинні надавати великого значення і не дозволяти їй розвиватися.

Сі цзіньпін, голова кнр, генеральний секретар цк кпк

Багато хто в китаї підтримають нові обмеження.

я вважаю, що це здорово. Більшість підлітків, особливо хлопчики, люблять грати у відеоігри, і вони не можуть зосередитися на навчанні або на інших хобі.

Цзі лівей, 34-річний репетитор англійської мови з пекіна

Підтримка підлітків – це одне, але чи матимуть обмеження бажаний вплив на боротьбу з передбачуваною залежністю від ігор?

китайські газети часто повідомляють про приклади залежності, які призводять до занепокоєння всього суспільства про надмірне захоплення іграми серед неповнолітніх. Я думаю, нові обмеження показують, що більша частина китайського суспільства все ще упереджено ставиться до ігор, і батьки надмірно звинувачують ігри в проблемах, що виникають у розвитку дітей, що стало основним фактором посилення державного регулювання ігрової індустрії.

Чунгді чжан, аналітик компанії ampere analysis

Китай – не перша азіатська країна, яка вводила обмеження. У листопаді 2011 року південна корея прийняла так званий “закон про попелюшку” для боротьби з ігровою залежністю, який був розроблений з метою заборони особам молодше 17 років проводити час в іграх з півночі до 6 ранку. (закон був нещодавно скасований, оскільки був визнаний неефективним, оскільки не поширювався на мобільні ігри.) офіційні особи в японії також стурбовані надмірним захопленням дітей іграми, що, мабуть, стає все більш серйозною проблемою. Але введення будь-яких обмежень малоймовірно через сильні захисні положення конституції японії, які спрямовані на запобігання зловживанню уряду владою.

І навіть у китаї заборона відносно легко обійти. Стівен цзян живе в пекіні і навчається на другому курсі в середній школі. Улюблені ігри 16-річного геймера-genshin impact (розроблена шанхайської mihoyo) і надзвичайно популярна в китаї honor of kings (видана tencent games). Незважаючи на те, що він проводить в цих іграх в середньому чотири години на день, цзян вважає, що обмеження є надмірно жорсткими.

ігри-це ігри, навчання-це навчання. Не всі втратили здатність керувати своїм часом.

Стівен цзян, 16-річний китайський геймер

Але, можливо, більш доречно говорити про те, що обмеження на нього не впливають. За словами цзяна, він і його друзі-геймери- “в основному хлопці і кілька дівчат” – всі використовують бустери( boosters), також відомі як прискорювачі (accelerators) – це vpn-подібні додатки, які дозволяють китайським гравцям підключатися до закордонних серверів для отримання доступу до ігор, що впущені поза китайським. Поки що уряд, схоже, закриває очі на використання цих лазівок.

Ахмад дотримується думки, що неповнолітніх в китаї не так легко обмежити.

діти є діти, вони і далі будуть шукати лазівки. Це не кінець для ігор. Уряд буде вводити правила на свій розсуд, але це все ще розвивається сектор.

Деніел ахмад, старший аналітик niko partners

Що стосується цзяна, він вважає, що уряд повинен дозволити дітям розвинути навички управління власним часом.

це розслабляє мене. І це хороший спосіб поспілкуватися, пограти з друзями. У наступному році у нас буде великий вступний іспит в коледж, і ми всі постараємося відмовитися від ігор. Ми з більшістю моїх друзів любимо грати. Але навчання-це перше, на чому нам потрібно зосередитися.

Стівен цзян, 16-річний китайський геймер