Що таке сторителлинг: 10 фактів про прогресивний метод розповіді

292

Розглянемо, що таке принцип сторітеллінга і чому цей метод розповіді скоро стане одним з головних способів донесення інформації.

З впровадженням інтернету в наше життя з’явилася маса можливостей поширення інформації.

Сьогодні ні для кого не проблема подивитися фільм, знайти цікаву книгу, почитати розповідь або дізнатися навчальну інформацію.

Користувачі все ще освоюють нові і цікаві формати, які зможуть спростити процес сприйняття інформації.

Сторителлинг (від англійського storytelling – розповідь історії) – це метод донесення інформації глядачеві за допомогою розповіді історії. Диктор обіграє тему, вигадуючи сюжет і персонажів. Такий метод приваблює слухачів різних груп та інтересів.

В російській мові часто можна зустріти перевинчивание терміна «сторителлинг» на «сказительство».

Коротко про історію сторітеллінга

Нещодавно сценаристи всесвітньо відомої мультиплікаційної студії Pixar почали поширення в маси такого поняття як сторителлинг.

Цей метод розповіді відомий вже давно.

Також, він неодноразово зустрічається в культурі будь-якого народу – ті ж билини, кобзарі та інші типи сказань.

За словами сценаристів з Pixar, на малювання повнометражного мультфільму йдуть роки, а все починається з історії.

Люди розповідали історії з тих пір, як навчилися говорити.

Ми розповідаємо цікаві історії біля багаття, пишемо сценки, скетчі, знімаємо фільми, робимо фото, ділимося ними один з одним і так далі.

Список можна продовжувати. Сила історій в тому, що вони здатні об’єднувати людей на емоційному рівні.

Вкладаючи в будь-розповідь щось із свого життя і досвіду, автор «наділяє» цю історію особливою атмосферою, яка і привертає увагу слухачів і читачів.

Не важливо, чи існують герої оповідання в реальному житті чи ні. Головне, щоб людина змогла зрозуміти, що ви хочете донести і чому йому варто повністю ознайомитися з історією.

У сучасному світі ми стикаємося з поняттям діджитал сторітеллінга (digital storytelling) – цифровий розповідь. Він не обов’язково повинен містити сценарій. Часто рекламщики популярних корпорацій використовують прийом діджитал сторителинга, при якому глядач бачить просто красиву і атмосферну картинку. Історія розповідається без слів.

Дане відео є відмінним прикладом сучасного цифрового розповіді.

Всі складові елементи (картинка, музичний супровід, сенс) відмінно поєднуються між собою, що і змушує глядача додивитися історію до кінця:

Читайте також:

Перші жінки програмісти: від Ади Лавлейс до Катерини Ющенко

Найкращі програми для ПК: ТОП-10 маст-хев додатків

Програми для шифрування файлів: Які краще вибрати?

Який Інтернет краще підключити для дому. Огляд всіх можливих варіантів

Моя сторінка на Facebook: реєстрація, можливості, видалення

Цілі сторітеллінга

Кожному з нас набагато цікавіше читати не «сухий» текст з величезною кількістю термінів і складних описів, а життєвий приклад з цікавими ілюстраціями і іншими креативними елементами.

Сторителлинг успішно використовується в сфері реклами, бізнесу, інтернет-просування.

Також, працювати з такою технікою донесення інформації зручно, якщо вам потрібно швидко навчити персонал, застосувати психологічні практики або створити свій власний стиль в коучингу.

Що таке сторителлинг: 10 фактів про прогресивний метод розповіді

Цілі сторітеллінга наступні:

  • Створення надійної сфери впливу на споживача;
  • Інформація повинна бути донесена з першого разу. Для цього необхідно продумати структуру і особливість оповіді, яка тягне слухача/читача. Техніка швидкого навчання персоналу базується на сторителлинге;
  • Зменшення кількості конфліктних ситуацій в колективі за рахунок технік розповіді про робочі взаємини;
  • Мотивація слухачів. Прийом мотивування до дій буде корисний як для пересічного слухача, так і для персоналу компанії. Різні мотивуючі відеоролики, тренінги та розповіді здатні за допомогою простих і красиво описаних прикладів підштовхнути людину до більш продуктивної праці;
  • Підвищення авторитетності керівників або окремих медійних осіб;
  • Надання наочних прикладів. Техніка сторітеллінга дозволяє показати вашим слухачам, що є реальні підтвердження сказаних вами слів;
  • Продаж продукту. Грамотно організована реклама з використанням прийомів сторітеллінга – це 80% успіху від продажу продукту. В першу чергу споживач реагує не на склад або оболонку покупки, а на красиву історію, яка пов’язана з предметом.

Також, сторителлинг є ефективним засобом економії грошових коштів для нагородження співробітників.

В історії є величезна кількість подібних прикладів.

Ті ж розповіді про героїв праці в Радянському Союзі завжди мотивували людей на роботу, хоча ніякої матеріальної вигоди для простих працівників не передбачалося.

Як бачите, метод сторітеллінга дозволяє добитися абсолютно різних цілей – від завоювання довіри глядача до успішного продажу товарів і управління персоналом.

Від вас лише потрібно грамотно продумати свою історію, щоб вона спрацювала» і була цікава всім.

Правила успішного сторітеллінга

Щоб будь-яка історія стала цікава аудиторії, автор повинен мати хоча б основні навички викладу і донесення думки.

Також, вам не завадить трохи креативності та позитиву. В процесі розповіді історії важливо не загубити гарну історію монотонним викладом.

Правила грамотного сторітеллінга:

1 Стислість – головне в будь-якому оповіданні.

Не слід писати дуже об’ємні тексти. Так може загубитися основна суть. Те, що ви хочете сказати, просто загубиться серед десятків прикладів і порівнянь.

Намагайтеся висловлюватися лаконічно, адже людина може концентруватися на чому-небудь не більше 20-ти хвилин (за даними психологічних досліджень).

Після 20-ти хвилин кожному слухачеві знадобиться трохи відпочинку. Це може бути кава-брейк, якщо ваша мова дійсно потребує більше часу.

2 Продумайте головного яскравого героя.

У будь-якому сторителлинге повинен бути герой викладу.

Він повинен бути яскравим, притягувати увагу і викликати інтерес у слухача. Публіка повинна захотіти почути історію героя до кінця.

3 Не слід писати сюжети з відкритим кінцем.

Такий метод викладу не подобається більшості людей.

До того ж, вашою метою є не змушувати людину додумувати що-небудь, а усвідомити конкретну думку і замислитися над нею.

4 Не перенасыщайте текст складними термінами.

Слухач не повинен сумувати.

Це дуже важливо не тільки на публічних заходах, але і для тих, хто пише свої блоги, веде вебінари.

Користувачеві набагато простіше закрити вікно браузера, якщо йому стане нудно.

Ваше завдання – захопити людину і змусити його дослухати інформацію до кінця.

5 Не слід позиціонувати свою думку як єдине правильне.

Нав’язування чого-небудь може викликати гору критики і ніяк не вплине на свідомість слухача.

Не потрібно оперувати одними і тими ж фактами або думками. У людини після вашого сторітеллінга повинне з’явитися бажання діяти (що-небудь робити, купувати і так далі).

6 Намагайтеся керувати емоціями глядачів.

Розповідь, який не викликає ніяких емоцій заздалегідь приречений на провал. Намагайтеся оперувати різними жартами або викликайте радість, страх, переживання, співчуття. Головне – не залишати людину байдужим до проблеми, яка проявляється у вашому оповіданні.

7 Використовуйте порівняння і красиві відступу.

У той же час, їх не повинно бути багато. В іншому випадку, велика кількість метафор перекриє основну думку історії.

8 Орієнтуєтеся на аудиторію.

Ваша історія не може підходити всім людям, тому визначтеся з цільовою аудиторією – для кого ви розповідаєте історію?

Яких думок у людей ви бажаєте досягти? Перед написанням сценарію або самого розповіді слід дати собі відповідь на ці питання.

9 Дружня атмосфера між автором і слухачами.

Це правило є обов’язковим до використання в тому випадку, якщо ви вирішили застосувати метод сторітеллінга для доповіді, виступу на конференції і на будь-якому іншому публічному заході.

Для успішного донесення думки не слід намагатися здаватися розумнішим, ніж всі інші.

Це викличе тільки негатив і бажання швидше перестати слухати розповідь.

Встановіть з присутніми контакт. У процесі викладу задавайте питання, цікавтеся думкою людей.

10 Ілюстрації та наочні приклади.

Будь-яка історія краще сприймається, якщо до неї додається достатню кількість інфографіки. Це можуть бути різні ілюстрації, макети, таблиці, графіки, ескізи та інша інформація.

Що таке сторителлинг: 10 фактів про прогресивний метод розповіді

Це правило є обов’язковим для сторітеллінга, який подається у вигляді друкованого тексту.

Якщо ж ви є доповідачем і будете розповідати історію самі, продумайте візуальну презентацію, яка закріпить нову інформацію і викличе інтерес у слухача.

Читайте також:

Вибираємо електронну книгу під себе. Топ-9 кращих моделей на 2018 рік

Топ-15 кращих каналів Телеграма: від Сталингулага і Двача до Телеблога і Mash

Топ браузерів 2017 року: кращі програми для роботи в інтернеті

10 популярних плагінів для Google Chrome: вибираємо під себе

ТОП-12 кращих засобів видалення шкідливих програм

Приклади якісного сторітеллінга

Раніше ми вже розглянули один з успішних прикладів діджитал сторітеллінга – рекламний ролик компанії Adidas.

Їх метод викладу без слів дозволяє вникнути в історію і додивитися сюжет до кінця.

Також, серед прикладів вдалого використання оповідань можна відзначити сайт компанії Monitor.

На сторінках ресурсу є все – від короткої і цікавої історії підприємства, до прикладів з життя і мотиваційних фраз.

Що таке сторителлинг: 10 фактів про прогресивний метод розповіді

Відмінним прикладом використання історії як основного маркетингового ходу є бренд Goruck.

Компанія займається продажем туристичного обладнання.

На їх сайті споживач може ознайомитися з детальною історією про те, чому був створений бренд і як їх товари пройшли випробування часом.

Що таке сторителлинг: 10 фактів про прогресивний метод розповіді

Підсумок

Головне правило успішного сторітеллінга – пишіть про те, що ви добре знаєте, що пережили і відчули самі.

Головне завдання – це привернути увагу людей, змусити їх «зачитуватися» текстом.

Цього можна досягти тільки в тому випадку, якщо читач відчував аналогічні почуття.

Тематичні відеоролики: