Огляд train life: a railway simulator

44

Впевнений, що у багатьох з вас були моменти, коли хочеться в щось пограти, але ігри, в яких потрібно постійно стріляти або в черговий раз рятувати вигаданий світ від навал орд монстрів, набридли. Як і вся суєта, яка неодмінно їх супроводжує. Хочеться чогось спокійного, душевного, споглядального. І на виручку приходять транспортні симулятори-особливий жанр відеоігор, в якому розробники роблять упор не на екшен, а на вдумливий і медитативний геймплей.

Поїзди. Упевнений, багато хто з вас люблять подорожувати на цьому виді транспорту. Приємне погойдування вагона, м’який і ритмічний стукіт коліс на стиках рейок, гарячий чай в залізному підстаканнику, який тільки-тільки приніс провідник, і нескінченні бесіди з попутниками про все на світі.

Але чи замислювалися ви, а як там справи у машиніста величезного складу, чим він зайнятий, чи все в порядку? симулятор train life: a railway simulator, розроблений студією simteract і випускається компанією nacon, детально вам розповість про те, як це бути не тільки машиністом, але і керівником великої залізничної компанії.

Але до багатого магната, керуючого величезною імперією, ще далеко. А поки ви-молодий (або літній, вік вашого героя ви можете вибрати в налаштуваннях на початку гри) машиніст, який стоїть поруч з депо і пізнає ази управління неповороткою багатотонної сталевою машиною.

Курс молодого машиніста

Так, навчання обов’язково потрібно пройти, інакше ви приречені на безліч помилок на початку гри, які можуть коштувати вам не тільки грошей, але і локомотива. А на покупку нового потрібна солідна сума, якої на старті у вас, природно, немає. Мало того, не розуміючи багатьох нюансів, ви ризикуєте зламати ваш тягач ще до прибуття на якусь віддалену станцію. Так що уважно читаємо підказки і ретельно повторюємо те, чому нас вчать.

Управління спочатку може здатися заплутаним. Гра задіє чимало кнопок для тієї чи іншої функції, і це тільки новачкові здається, що досить натискати “газ” і “гальмо”, і все буде в порядку. Це не так. Машиністу необхідно стежити за безліччю змінних і вчасно і адекватно реагувати на ситуацію. Наприклад, не можна відразу додати максимум потужності на двигун, інакше колеса почнуть буксувати по рейках, що призведе до їх швидкого зносу. Подавайте потужність плавно, розганяючи локомотив поступово, м’яко. Вам нікуди поспішати, це не гонки.

Також не можна часто користуватися екстреним гальмом. Адже він не просто так називається”екстрений”. Регулярно зриваючи “стоп-кран”, ви також швидко приведете вашу машину до поломки і доведеться платити за дорогий ремонт. Гальмування необхідно проводити так само плавно, як і розгін. М’яко, не поспішаючи. Повірте, пасажири будуть вам дуже вдячні за турботу!

Навчилися розганятися і зупинятися? відмінно! попереду уроки маневрів. Так, маневрів на рейках. Адже колія періодично перетинається з іншого через вузли, і вам необхідно буде часто її міняти, щоб прибути на потрібну станцію або об’їхати зламався в дорозі склад, наприклад. Інструктор розповість про сигнали семафора, про перемикання гілки і таке інше. Ні, це не складно, якщо розглядати як окрему задачу. Але в динаміці управління складом ви можете забути натиснути кнопку перемикання, і весь склад піде не по тому шляху. Вам доведеться його гальмувати, давати задній хід і повертатися на правильну колію, втрачаючи час, паливо і “запас міцності” вашого локомотива.

І фінальним уроком стане навчання навантаження розвантаження вантажів за вантажний склад, і пасажирів за пасажирський поїзд. Вітаємо, ви пройшли навчання і тепер можете самі вирішувати, чим хочете займатися.

Чи легко працювати машиністом?

Головне завдання в train life: a railway simulator — розбагатіти і розширити вашу залізничну імперію по всій планеті. Справа ця не швидке, навіть дуже не швидке, адже ми граємо не в аркаду, а в симулятор. Наприклад, один маршрут з міста а в місто б може займати кілька годин реального часу, а телепортування в грі не передбачено. Так що налаштуйтеся на спокійний ритм, можете включити паралельно який-небудь серіал, і вперед!

Для початку, вирішите, чим будете займатися відразу: вантажними перевезеннями або доставкою пасажирів. Я особисто вибрав вантажі, і відправився на пошуки першого замовлення. Але не тут-то було! найближчі станції відмовлялися від моїх послуг, роботи у них не було. І це в німеччині! гаразд, думаю я, вирушимо подалі, можливо, там мені пощастить. Як вже було сказано раніше, переїзд між станціями-справа не швидка. І за цей час на шляхах може трапитися різне. І за кожен ваш проступок невидима рука закону вас штрафує! сильно перевищили швидкість? штраф. Забули включити ходові вогні ввечері? штраф. Задивилися на прилади і не дали вчасно звуковий сигнал, щоб злякати оленя, що сидів на шляхах? так, теж штраф. Навколо глухомань, суцільні ліси, нікого на кілометри навколо, але система все бачить і справно вас штрафує. Так що по приїзду в сусідній округ мій гаманець, який і так був не особливо пухким, сильно схуд. А якщо будете зовсім неадекватно поводитися на шляхах, то станція заблокує доступ до своїх сервісів. А це загрожує наслідками.

До слова, про доступах. Завжди пам’ятайте, що без запиту вас не стане обслуговувати жодне депо. Якщо ви не запросили дозволу і не отримали згоду, вам не взяти замовлення, навіть якщо на станції є контракти на поставку. Так, цьому навчають в туторіале, але, зізнатися, інформації на старті на вас вивалюється досить багато, і нічого дивного, що ви щось можете забути. Нічого, практика нагадає. Не повторюйте моїх помилок, завжди заздалегідь зв’язуйтеся по радіо зі станціями і запитуйте дозвіл на відвідування. Інакше будете змушені повертатися до чек-поінта, витрачаючи пальне і час.

Для орієнтації в просторі у вас є карта і gps-трекер. І ось до трекера є певні претензії. Справа в тому, що він не дуже зручний. Наприклад, коли ви мчите до місця призначення, він просто показує вам жирною смугою маршрут, не вдаючись в деталі. А ще він завжди знаходиться в статичному положенні, хоча було б здорово, якби йому додали функцію автоматичного повороту відповідно до положення вашого складу. Таким чином, ви б завжди легко визначали, на яку гілку необхідно переключитися (ліво або право), не плутаючись. Та й колірні сигнали семафора було б здорово дублювати на ньому. Сподіваюся, що розробники додадуть такий функціонал.

Але як би там не було, ви доставляєте перший вантаж до точки призначення і отримуєте заслужений гонорар. Мої вітання! ще кілька десяток подібних ходок, і прийде час замислюватися про розширення.

Стаємо залізничним магнатом

Крім роботи машиністом, ви також є власником залізничної компанії. Щоб заробляти гроші і розвивати свою фінансову імперію, вам необхідно укладати контракти з різними станціями, які розкидані по всій європі. Успішно виконуючи контракти на постачання ресурсів, ви, крім грошей, отримуєте бали для вашої компанії.

Гроші, які ви заробляєте, можна інвестувати в поліпшення ваших локомотивів, покупку нових складів і розширення штату для компанії, щоб заробляти ще більше грошей. А якщо ви будете виконувати контракти в межах одного регіону, то центральне місто отримає різні поліпшення, що надасть вам більше бонусів.

Як тільки ви доберетеся до моменту найму інших машиністів, ваші кошти почнуть рости значно швидше. Зрештою, ви побудуєте свою залізничну імперію і станете фактично монополістом на ринку.

Візуальна, технічна та аудіо складові гри

Train life: a railway simulator — ця гра в ранньому доступі. І це позначається. Наприклад, на моїй rtx 3060 ti я періодично спостерігаю солідні просадки по fps, що виражається смиканням і гальмами на екрані. Подібне трохи засмучує, і хотілося б, щоб розробники приділили більше уваги оптимізації гри.

А ось що радує, так це графіка. Природа, заходи сонця, нічне небо, моделі поїздів — все виглядає дуже здорово і приємно. У поїздці я постійно включав камеру від першої особи і насолоджувався пейзажами західної та східної європи.

Але коли під’їжджаєш до міста, враження змазується. Видно, що розробники поки що недостатньо приділили уваги розробці міст, вони виглядають мляво і порожньо. Так, ви побачите модельки машин, що їдуть по трасі, або пасажирів, що стоять на станціях, але ці модельки бідні, більше для галочки. Дуже сподіваюся, що і цьому аспекту розробники приділять увагу в найближчих оновленнях.

А ось що шикарно передано без всяких “але”, так це звуки! нічні цвіркуни, стукіт коліс, вітер, дощ, навіть крики дурних оленів звучать дуже натурально. А ще в грі є радіо, правда, грає там якась махрова попса, не всякому така музика припаде доДуш. Але сам факт його наявності-це здорово!

Підсумок

Train life: a railway simulator знаходиться в ранньому доступі. Але те, що вже є в грі, виглядає відмінно. У гри величезний потенціал. І я особисто з нетерпінням чекаю оновлення, в якому розробники додадуть конкурентів під управлінням ші (а може навіть повноцінний кооператив? хто знає). Все-таки, їздити одному, знаючи, що немає конкуренції, аж надто розслабляє.

Якщо ви шукаєте гру-медитацію, спокійну і плавну, то train life: a railway simulator відмінно підійде вам. А враховуючи її низьку вартість, то я не бачу жодної причини, по якій ви можете відмовитися придбати цю гру, якщо любите симулятори.