Sms-розсилка: плюси і мінуси каналу, приклади механік
Sms (скор. Від англ. Short message service) – коротке текстове повідомлення за номером телефону. Для отримання smsclub.mobi не потрібен інтернет, а якщо одержувач поза мережею — він отримає повідомлення, як тільки знову повернеться в мережу. Sms містить ім’я відправника і текст, в який можна вставити посилання.
Висока читаність
Open rate sms-повідомлень становить 80% – це один з найвищих показників серед всіх каналів. Цьому є дві причини: sms відразу приходить на телефон, а не на пошту або в окремий месенджер, а також клієнту за день приходить sms менше, ніж повідомлень в інших каналах.
Комунікація через sms має більше шансів бути прочитаною клієнтами, ніж аналогічні повідомлення через email, вебпуші та інші канали.
Швидкий відгук
За нашими даними, 90% sms-повідомлень читаються протягом 3 хвилин. Так відбувається, тому що sms відразу з’являється на екрані мобільного телефону. Клієнту не потрібно заходити в пошту і шукати лист у вхідних. Повідомлення можна прочитати, просто взявши в руки телефон.
Надійність
Email може потрапити в спам, мобільний пуш – не прийти через проблеми з мережею. На відміну від інших каналів, sms не вимагає підключення до інтернету. Досить бути в зоні покриття стільникового оператора. Це робить sms надійним каналом передачі повідомлень. Наприклад, для одноразових паролів або для інформування про позаштатні ситуації.
Мінуси sms-розсилок
Обмеження числа символів
Одне sms-повідомлення мовою обмежено 70 знаками. Якщо текст більше, оператор візьме плату як за ще одне sms.
Це пов’язано з технічними особливостями каналу. Максимальний розмір повідомлення в стандарті gsm – 140 байт. При використанні 7-бітної кодування (латинський алфавіт і цифри) можна відправляти повідомлення довжиною до 160 символів. При використанні 8-бітної кодування (німецька, французька мова) можна відправляти повідомлення довжиною до 140 символів. Для підтримки інших національних алфавітів (китайського, арабського, російського та ін.) використовується 2-байтне кодування. Таким чином, написане кирилицею sms-повідомлення не може перевищувати 70 знаків.
До речі:
- якщо sms містить і російські, і англійські літери, то ліміт знаків буде, як для кирилиці: 70.
- якщо sms-повідомлення складається з декількох частин, то розмір кожної буде менше, ніж у одинарної sms: 67 символів для кирилиці і 153 для латиниці (замість 70 і 160). Чому: замість частини символів в sms передається інформація про склеювання повідомлення, щоб воно виглядало як єдине ціле.
Немає картинок, кнопок, форматування
Вміст sms-повідомлення містить тільки текст і ім’я відправника. Посилання працюють, але їх потрібно скорочувати для економії. Це означає, що простір для залучення уваги сильно обмежений в порівнянні з іншими каналами. Наприклад, viber-повідомлення може містити 1000 символів, картинку і кнопку.
Немає стандартного трекінгу відкриттів і кліків
За замовчуванням в sms немає відстеження відкриттів і кліків, що ускладнює оцінку ефективності каналу. Це обмеження можна обійти, використовуючи сервіси скорочення посилань. Інший варіант-додати в текст промокод, а потім відстежувати скільки разів його використовували.
У цих способів є ціна: по-перше, кожен зменшує кількість залишилися в sms символів, по-друге, ви змушені зав’язуватися на сторонні інструменти.
Приклади sms-розсилок
Акції та знижки
Акційні sms розповідають про знижки, акції та персональні пропозиції. Їх завдання-переконати вас зробити нову покупку.
Залучення та повернення користувачів
Такі sms нагадують про недавні події. Наприклад, про кинутої кошику або про появу в наявності продукту з вішлиста. Це просунуті sms-механіки, про них докладніше розповімо далі. Мета-переконати клієнта закінчити оформлення замовлення.
Отримання зворотного зв’язку
Опитування проводять, щоб дізнатися думку клієнтів про якість продукту і зручність сервісу в цілому. Їх мета-отримати від клієнтів зворотний зв’язок.
Транзакційні sms
До таких повідомлень відносяться sms з кодами входу на сайт, одноразові паролі або статус доставки продукту. Їх мета-повідомити технічну інформацію про операції.
Інформаційні sms
Такі повідомлення нічого не рекламують і не вимагають відповідних дій, але містять важливу для одержувача інформацію. Наприклад, про графік роботи в свята або закриття найближчих магазинів.
Просунуті sms-механіки
Особливості просунутих механік:
- сегментація клієнтів замість відправки по всій базі.
- автоматична відправка при спрацьовуванні тригера.
- текст повідомлення динамічний, персоналізований для кожного клієнта.
Sms про кинутий кошик
Наприклад, механіка може будуватися так: якщо у клієнта немає email і контакту для вебпуша або він не відкрив жодне з попередніх повідомлень в цих каналах, відправляємо йому sms з останнім доданим в кошик продуктом.
Інтеграція з sms-провайдерами
Всі налаштування в інтерфейсі. Ви можете перейти в mindbox з вашим поточним sms-провайдером. Підтримуються 40 найпопулярніших провайдерів на території росії, казахстану та україни. Введіть налаштування підключення до вашого провайдера-і все запрацює.
Регіональні обмеження. Якщо ви працюєте на території декількох країн, для кожної можете додати окремого sms-провайдера. Якщо потрібно відправити sms на територію казахстану, воно не відправиться через дорогого російського провайдера. Так не буде переплати за роумінг.
Налаштування відправки
Скорочувач посилань і атрибуція замовлень. У працює вбудований скорочувач посилань для sms-розсилок. Він дозволить виміряти кількість кліків по розсилці і оцінити, скільки людей зробили замовлення після розсилки.
Попередній перегляд і підказки. Якщо текст повідомлення великий, підкажемо, на скільки частин його розіб’є sms-провайдер.
Тригерні sms. Крім масових розсилок, в mindbox є тригерні sms, які відправляються після певної події: реєстрації клієнта, додавання продукту в кошик, зниження ціни на продукт, оформлення замовлення і так далі. А також можна налаштовувати тригерні пуші за умовами — наприклад, реактивацію тих, хто давно не здійснював покупку.
Обмеження швидкості відправки. Налаштування швидкості відправки масових розсилок дозволяє відправити sms обмеженому числу клієнтів на годину. Наприклад, щоб не перевантажувати колл-центр або додаток.
Відправка за часом одержувача. Відправляючи розсилку вранці, можна вказати, що sms має дійти до одержувача о 19: 00 за його місцевим часом. Часовий пояс одержувача визначається автоматично.
Налаштування терміну життя sms. Якщо акція працює до неділі, sms не піде клієнтам у понеділок.
Ав-тестування. Відправляйте кілька варіантів однієї розсилки і заміряйте їх ефективність. Алгоритм автоматично визначить найкращий варіант і використовує його. Можна тестувати ім’я відправника, текст і кількість sms.
Персоналізація та єдиний профіль клієнта
Персоналізація. Підставляйте в sms ім’я клієнта, дані про замовлення або продукт в кошику: назва, ціну, розмір знижки.
Сегментація. Виділяйте сегменти ваших клієнтів і відправляйте sms відповідно до інтересів: «нещодавно зареєстровані», «постійні покупці», «фанати розпродажів», «відтік».
Автоматичне склеювання даних клієнтів. Mindbox-це cdp (скор. Від англ. Customer data platform). Дані клієнтів автоматично об’єднуються в єдиний профіль, щоб ви не відправили розсилку одному клієнту двічі.
Висновок
Sms-один з найдорожчих і складних каналів для комунікації: доводиться використовувати тільки короткий текст, без кнопок і ілюстрацій, і збирати згоди на отримання розсилок.
Однак включення в комунікацію з клієнтом sms-каналу приносить найвищі показники відкривання і прочитань. Згладити негативні фактори допоможе ретельна сегментація і відправлення повідомлень в потрібний момент за допомогою тригерів.