Камаз розкрив характеристики свого водоробуса, який вийде на вулиці москви в 2022 році

4

На виставці comtrans-2021 камаз представив свій перший водоробус — пасажирський автобус на водневому паливі. На вулиці москви для випробувань технології на практиці водорості вийдуть в наступному році. Росія поки відстає від інших країн в питанні пасажирського транспорту на водні, але має намір тримати руку на пульсі.

Джерело зображення: камаз

За даними deloitte, в 2019 році найбільше водоробусів колесило по китаю — понад 2 тис.одиниць. Єс був на другому місці з 76 водоробусами на лініях. У сша працювали 35 пасажирських автобусів на водневому паливі і ще 18 в японії. Скільки водоробусів курсуватиме по москві сьогодні не уточнюється. Але якщо процес піде, складанням машин можна буде зайнятися на місці — на сокольницькому вагоноремонтно-будівельному заводі, де сьогодні вже збираються електробуси камаза.

Дослідний зразок автобуса на водневому паливі камаз – 6290 створений на основі електробуса камаз-6282, що логічно, оскільки силова установка у обох одна і та ж — електрична. Потужність водневої енергоустановки досягає 45 квт, що при вазі 19 тонн і максимальній швидкості руху 80 км/год дозволить на одній заправці проїжджати до 250 км або в три рази далі, ніж на чисто акумуляторній платформі.

Джерело зображення: камаз

Пасажиромісткість камаз – 6290 становить 80 осіб, з яких 33 сидячих. Також передбачені місця для розташування маломобільних пасажирів. Корпус-сталь і пластик. Шість балонів з воднем встановлені на даху автобуса, що в разі витоку не дозволить вибухонебезпечному газу накопичуватися в салоні.

” крім того, водоробус оснащений сучасною гальмівною системою з функцією утримання на ухилі, можливістю блокування руху при відкритих дверях і датчиком контролю зносу гальмівних колодок. При екстреній необхідності гальмування можна здійснити за допомогою тягового електродвигуна», — пояснюється в прес-релізі.

Джерело зображення: камаз

У той же час концепції розвитку водневої енергетики в росії не враховує водень як паливний ресурс найближчого майбутнього. “в даний час глобальний ринок водню як енергетичного ресурсу відсутній», — сказано в концепції, підписаній в серпні прем’єр-міністром росії михайлом мішустіним. Водню в країні випускається досить багато, але в основному він йде для забезпечення техпроцесів в нафтогазохімічної галузі. На цій основі цілком можна створити дослідну базу для вивчення транспорту на водневих установках, а збільшити масштаби буде технічно нескладно.