Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

342

Багато чули про те, що directx 12 для windows 10 привнесе в світову IT-індустрію новий стрибок продуктивності, який буде вимірюватися не в відсотках по співвідношенню до 11 версії, а в більш прогресивних величинах.

Даний продукт – ключовий компонент інтерфейсу, за допомогою якого програмуються програми.

Він забезпечує пряму взаємодію ОС і програм з драйверами для відеокарт. Це якщо не вдаватися в подробиці й нетрі, які багатьом незрозумілі.

Можливості API Directx 12 для Windows 10

Попередні можливості directx 12 на папері і в тестах виглядають вражаюче.

По-перше, з’являється можливість створення більш складних ігрових і візуальних ефектів, яких не вистачало в 11 версії.

При цьому збільшується продуктивність системи в цілому і знижується навантаження на відеокарту. Багатоядерні ЦП тепер будуть використовуватися більш ефективно.

Багато давно помітили, що сучасна індустрія може коректно експлуатувати не більше 4 ядер.

Інші, якщо вони є, або не зворушені, або завантажуються на 10-15%.

Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

З’являться такі режими, як blending modes і conservative rasterization. Остання створена для поліпшення відсікання об’єктів і різного роду зіткнень.

Також заявлено зниження рівня абстрагування різного обладнання і поліпшення стану таблиць дескрипторів.

Найбільше чекають, мабуть, підтримку нових графічних адаптерів, а також можливість об’єднання в SLI/Crossfire для відеокарт від різних виробників.

Хочеться відзначити, що раніше це було просто неможливо.

Для коректної роботи потрібно 2 однакових моделі однієї компанії.

Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

Важливо! На даний момент Directx12 підтримують карти серії nVidia GF 500 і вище. Що стосується AMD, то за заявою виробника роботу з новим діректом буде підтримувати покоління Radeon HD 7000 (від 7730) і більш сучасні адаптери.

Принцип роботи нової архітектури

Для початку хотілося б зробити короткий екскурс в історію появи багатоядерних процесорів, які почали з’являтися на ринку 15 років тому.

У той час головним «мірилом» успіху була тактова частота: чим вище, тим краще.

Але вся ця гонка впиралася в одну перешкоду – програмна підтримка. Створити потужний чіп – півсправи.

Під нього треба написати або переписати софт, щоб останній зміг коректно почати працювати в режимі багатопоточності і паралельних обчислень.

В іншому випадку виходить, що 2/4 ядер навантажується лише одне, інші простоюють.

Така тенденція зберігається і по сьогоднішній день. Яскравий тому приклад – одвічне протистояння Intel і AMD.

В деяких випадках навіть 8-ядерний чіп FX-8370 (наприклад) програє пересічному 2-ядерному Core i3-4360.

Ніхто не каже, що продукція «червоних» гірше. Просто програмно далеко не всі додатки здатні розкрити весь цей багатопотоковий потенціал.

Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

Причина такої відмінності банальна – DirectX. Він розроблений так, щоб максимально задіяти виключно відеокарту.

Центральний процесор API використовує поверхнево, тому страждає продуктивність в цілому.

У народі цей ефект отримав назву «пляшкового горла».

Якщо встановити directx 12 для windows 10, то ситуація, в теорії, має кардинально змінитися.

По-перше, процесор почне працювати повноцінно. По-друге, практично всі ПК отримають безкоштовний апгрейд продуктивності до 50% тільки за рахунок нової версії пакету від Microsoft.

Тести продуктивності

Не так давно Futuremark випустили новий модуль для 3D Mark з метою показати всі можливості нового API. Принцип дії простий: ЦП повинен намалювати певну фігуру.

Команда проходить через DirectX і відправляється від процесора до відеокарти.

Навантаження збільшується до тих пір, поки кількість кадрів в секунду не починає просідати нижче 30 fps.

Результат приголомшив усіх: Якщо порівнювати з 11 версією діректа, показники 12 вимірюються вже не в процентному співвідношенні, а в десятки разів.

Ситуація з багатоядерними процесорами також зміниться.

Тепер основна перевага буде віддаватися не частоті, а кількістю «котлів», що тільки на руку всім власникам AMD.

Звичайно, це лише попередній результат, який поки не відображає всієї суті того, що відбувається.

З іншого боку, навіть синтетичні тести дають зрозуміти, який потенціал криє в собі нове API від Microsoft.

Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

Підводні камені

Тепер черга поговорити про недоліки продукту. Почнемо з того, що скачати directx 12 і сподіватися на його повноцінну підтримку можна лише на Windows 10.

Розробники заявили, що Windows 7 і 8 не отримають підтримку оновленої версії ПО.

Ця новина засмутила всіх шанувальників застарілих версій ОС.

Також у вас повинна бути відповідна відеокарта, яка б підтримувала 12 версію як програмно, так і апаратно.

Повний список пристроїв можна дізнатися на офіційному сайті Microsoft.

Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

Хочеться відзначити, що всі власники ліцензійної версії Windows можуть безкоштовно оновити свою систему до актуальної «десятки» до кінця поточного року.

Нові ігри обіцяють, що підтримують повноцінну роботу з новим діректом, обіцяють вже в наступному році.

Додатково варто враховувати APU Mantle від AMD, що додатково збільшує продуктивність системи, працюючи в парі з новими API.

Цілком можливо, що скоро домінування Intel і nVidia на ринку десктопної і мобільного електроніки неабияк похитнеться, оскільки прихований потенціал «червоних», нарешті, розкриється по-справжньому.

Новий Directx 12 для ОС Windows 10: нові можливості та підводні камені

Windows 10 DirectX 12 – Mantle Тест

Тестування DirectX12 на Windows 10 за допомогою програми 3DMark, також тест Mantle і порівняння. Трохи говорю про нові можливості операційної системи WIN10.