Panasonic випустила зразки акумуляторів 4680 для tesla і відмовилася від виробництва lfp-батарей

50

Американське підприємство tesla в неваді спочатку створювалося за підтримки та участі panasonic, саме воно повинно зіграти ключову роль у випуску акумуляторів типу 4680, які компанії розробили спільно. Японський виробник вже освоїв випуск зразків акумуляторів даного типорозміру на експериментальній лінії, а заодно висловив рішучість не займатися виробництвом більш доступних lfp-батарей.

Джерело зображення: reuters

Можливо, останні взагалі б не згадувалися в контексті досягнень panasonic з підготовки нікелевих осередків типорозміру 4680 до масового виробництва, але на недавній квартальній звітній конференції керівництво tesla заявило, що відтепер базові комплектації електромобілів цієї марки будуть оснащуватися lfp-батареями на всіх регіональних ринках. Даний тип батарей обходиться без нікелю і кобальту, використовуючи фосфат заліза в поєднанні з літієм. У таких акумуляторів вище ресурс і стабільність фізико-хімічних властивостей, але нижче щільність зберігання заряду і стійкість до низьких температур. У масштабах масового виробництва одне з якостей переважує більшість недоліків — lfp-акумулятори банально дешевше нікелевих.

Поки tesla не визначилася, як вона буде поставляти lfp-батареї для своїх електромобілів, що збираються в сша. Близько 95 % всіх акумуляторів даного типу виробляються в китаї, а найбільшим постачальником є місцева компанія catl, вже зайняла третину світового ринку всіх тягових акумуляторів. Політичні проблеми у відносинах між сша і кнр можуть ускладнити появу підприємства catl в сша, а поставляти батареї з китаю досить накладно. Проблему могло б вирішити співпраця з panasonic, але на цьому тижні компанія дала зрозуміти, що випускати lfp-батареї не збирається.

Попутно, як зазначає reuters, представники panasonic відзначили, що нікелеві акумулятори типорозміру 4680 були розроблені «в силу наявності величезного бажання в іншої сторони», маючи на увазі компанію tesla. Взаємозв’язок двох компаній після початку серійного випуску акумуляторів типу 4680 тільки зміцніє. Коли буде налагоджений серійний випуск нових осередків, panasonic не уточнює, проте було зазначено, що в березні 2022 року планується запустити тестове виробництво.

Peter landers / the wall street journal

Нагадаємо, що сама tesla збирається випускати осередки типорозміру 4680 ще на двох підприємствах, які зараз будуються в техасі і німеччині відповідно. Застосування нових батарей навіть дозволило створити силовий каркас для кросоверів tesla model y, в якому блок акумуляторів грає роль конструктивного елемента, що підсилює днище машини. Від наявності достатньої кількості батарей типорозміру 4680 залежать і терміни появи пікапа cybertruck і магістрального тягача tesla semi. Додамо, що елементи 4680 здатні накопичувати в 5 разів більше енергії і будуть на 50% дешевше в порівнянні з елементами, використовуваними зараз в автомобілях tesla.

Корейські конкуренти panasonic, треба сказати, не гребують випуском lfp-батарей. Lg energy solution отримає таку можливість за рахунок покупки профільного підрозділу японської компанії nec, а sk on, підрозділ sk innovation, самостійно розробить акумуляторні осередки даного типу. Випускати їх планується і на території сша, тому не виключено, що tesla буде отримувати lfp-батареї для електромобілів базових комплектацій від корейських постачальників.