Таргетована (цільова) реклама в соціальних мережах («ВКонтакие», «Фейсбук», «Однокласники» тощо) — це показ рекламних оголошень на особистих сторінках користувачів з урахуванням їх анкетних даних (націлювання): статі, віку, географії, соціального статусу, інтересів, матеріального достатку.
Оптимально підходить для рекламодавців, чиїми клієнтами є фізичні особи (кінцеві споживачі).
Переваги таргетованої реклами перед іншими її видами:
- Велика аудиторія (соціальні мережі регулярно відвідує до 88% економічно активних жителів міст).
- Чітка спрямованість на групу людей, яких може зацікавити пропозиція рекламодавця (послуга по установці вікон ПВХ в Казані актуальна тільки для жителів Казані, рішення контрольних і курсових — тільки для студентів тощо).
- Висока конверсія.
- Низька вартість кліка.
- Зручні інструменти статистики.
- Можливість швидко змінювати текст або дизайн оголошення в будь-який час увімкнути і вимкнути його показ.
Як створити ефективне рекламне оголошення
Визначтеся, хто ваша цільова аудиторія
До завсідникам соц.мереж можна віднести представників всіх соціальних груп — від багатодітних домогосподарок до керівників великого бізнесу, тому рекламувати в них можна практично будь-які послуги та товари.
Головне — правильно виділити свій сегмент.
Проведіть маркетингове дослідження для визначення портрета вашого потенційного споживача.
Так, якщо ви продаєте елітну нерухомість, оголошення швидше зацікавить чоловічу аудиторію 35-45 років з високим достатком.
З імовірністю 80% це будуть міські жителі вашого регіону — чиновники, високопоставлені керівники державних підприємств і власники великого бізнесу.
Звертайтеся до користувача його мовою
В оголошеннях для юнацької аудиторії доречно використовувати молодіжний сленг і звертання на «ти».
У пропозиціях для людей певної професії є сенс вживати професійні терміни — компетентний продавець має перевагу перед некомпетентним.
Якою мовою спілкуються між собою ваші потенційні споживачі і що їх цікавить, можна дізнатися на тематичних форумах і обговорень різних тем у цих соціальних мережах.
Підбирайте правильні зображення
Вдалий дизайн оголошення — це 50% успіху рекламної кампанії.
В одних випадках підібрати зображення легко: наприклад, в рекламі взуття краще всього показати саму продавану модель, в рекламі автомобілів — сам автомобіль.
В інших випадках кращу картинку можна визначити тільки експериментальним шляхом. Якщо на оголошення мало відгукуються — спробуйте змінити зображення.
Як налаштувати таргетовану рекламу
ВКонтакте
Таргетована реклама в ВКонтакте має велику кількість налаштувань. Щоб створити нове оголошення, натисніть внизу сторінки кнопку «Реклама».
Слідом натисніть «Таргетовані оголошення» та «Створити оголошення».
У налаштуваннях нового оголошення вкажіть, що ви будете рекламувати:
- Співтовариство.
- Відеозапис.
- Додаток ВКонтакте
- Мобільний додаток.
- Зовнішній сайт.
Після цього перейдіть в розділ оформлення. Тут потрібно вказати:
- Формат оголошення — зображення і текст, ексклюзивний формат, велике зображення або просування співтовариств.
- Заголовок оголошення.
- Опис.
- Тематику (вибір із списку).
- Підрозділ (вибір із списку).
Можна вказати і додаткову тематику — для цього внизу розділу оформлення є однойменна посилання.
У віконці праворуч показаний розмір зображення, яке може бути вставлено в оголошення, а також ваш заголовок і основний текст (опис).
Далі переходимо до найважливішого — налаштування таргетингу або вибору цільової аудиторії.
Не намагайтеся осягнути неосяжне, то є охопити як можна більше груп людей — це не принесе додаткового прибутку, навпаки, нецільові користувачі будуть даремно клікати по вашому оголошенню і швидко розтратять бюджет.
Нехай вашу рекламу бачать тільки ті, кого вона може зацікавити.
У вашому розпорядженні більше 15 параметрів вибору.
Серед них — географія (країна, міста і регіони, райони та вулиці, станції метро) і демографія вашої цільової аудиторії (стать, вік, сімейний статус, релігія, рік закінчення Внз, освіта, посада і місце роботи).
Досить великий розділ складає список інтересів. Серед них:
- Хобі, зазначені на сторінці.
- Тематика спільнот, в яких перебуває користувач.
- Сайти, на яких користувач авторизується через соціальну кнопку VK.
- Улюблені програми.
- Країни, з яких користувач заходив на сайт.
- Релігійний світогляд.
У правій частині розділу налаштування таргетованої реклами показано скільки людина відповідає вибраним параметрам (аудиторія) і рекомендована ціна кліка.
На завершальному етапі визначають спосіб оплати реклами, розташування і ціну за клік. Першим ділом виберіть спосіб оплати — за покази чи за переходи.
Потім вкажіть рекламні майданчики і вартість одного переходу (кліка).
Далі виберіть рекламну кампанію — існуючу (якщо є), нову або рекламу додатків зі знижкою. Після цього натисніть кнопку «Створити оголошення».
Однокласники
Таргетована реклама в соцмережі «Однокласники» відрізняється від VK більш мізерним набором параметрів цільової аудиторії.
Тонке налаштування на конкретну групу тут зробити неможливо, тому рекламодавці не дуже люблять цей ресурс.
Але ми все-таки розберемося, як запустити на нього рекламну кампанію.
Насамперед, вам необхідно зареєструватися на Таргет@Мail.ru, так як рекламний сервіс «Однокласників» є частиною Mail.ru.
Після реєстрації можете відразу переходити до створення оголошення.
Внизу рекламного блоку, який знаходиться з лівого боку сторінки «Однокласників», натисніть «Реклама тут».
Клік по цьому посиланню перекине вас в розділ складання нових оголошень.
У списку «Що рекламуємо?» оберіть потрібний варіант:
- Зовнішній ресурс.
- Групу або подія.
- Гру.
- Мобільні сайти і додатки.
Вкажіть майданчик, де буде розміщена реклама:
- Соцмережі («Однокласники», «МойМир», «Пошта Mail.ru» та інші).
- Тематичні.
В розділі «Створити оголошення» пропишіть заголовок і основний текст. У віконці праворуч показано, як воно буде виглядати разом з картинкою.
Далі йдуть налаштування таргетингу.
Дотримуйтеся того ж принципу підбору цільової аудиторії, як при створенні оголошення VK: намагайтеся якомога точніше позначити своїх потенційних покупців.
Вкажіть, кому і де ви хочете показувати рекламу: стать, вік, день народження, інтереси і географію користувачів.
Тут є одна цікава можливість — включити ремаркетинг аудиторії.
Суть цієї опції в тому, щоб повторювати показ оголошення користувачам, які вже здійснили перехід на ваш сайт. Це істотно підвищує конверсію.
Після націлювання налаштуйте стратегію показу оголошення — максимальне число переходів, фіксовану ставку або мінімальний витрата. Також визначтеся з розподілом бюджету.
По закінченні установки поповните бюджет (мінімальна сума — 3540 рублів), і ваша рекламна кампанія почне свою роботу.
Таргетована реклама Фейсбук — добре налагоджений і багатофункціональний інструмент.
Налаштувань тут багато, що розібратися з ними відразу, якщо ви новачок, досить складно, але після декількох успішних рекламних кампаній ви зрозумієте, що до чого.
Відкрийте сторінку https://www.facebook.com/advertising натисніть кнопку «Створити рекламне оголошення».
Цим ви запустите майстер створення реклами, який буде покроково вести вас до мети.
Пропустити будь-який крок ви не зможете, тому доведеться як слід обдумувати кожну дію.
Першим відкриється список «Виберіть мета кампанії», де потрібно вибрати один із варіантів і вказати посилання на об’єкт реклами.
На наступній сторінці відображено, як буде виглядати ваше оголошення.
Тут вам належить написати заголовок і текст, підібрати картинку і зробити ряд інших параметрів, які будуть доступні.
Далі ви перейдете до налаштувань таргетингу. Вони дуже нагадують ті, які ми розглядали вище, тому детально зупинятися на них не будемо.
За окончаниисоздания оголошення, натисніть «Розмістити замовлення» і поповніть рахунок банківської картою.
Яндекс і Google
Контекстна реклама пошукових систем Яндекс і Google також включає елементи націлювання, але обмежується тільки географією цільової аудиторії рекламодавців.
Налаштування місцеположення здійснюється через сервіси Яндекс.Директ і Google.AdWords.
Користувач має можливість вибрати для показу оголошення кілька регіонів усередині країни або в різних державах, але вибору демографічних параметрів, як в соціальних мережах, у нього немає.
Як пошукові системи планують розвивати цей напрям реклами — поки невідомо.
Деякий час назад, в 2013 році, прес-служба Яндекс повідомила про створення проекту «Крипта«, який міг ідентифікувати інтернет-користувачів, включаючи незареєстрованих, за віком, статтю та рівнем доходу.
Це могло б стати початком розвитку дуже перспективного напряму, проте в даний час робота сервісу припинена.
Що таке контекстна і таргетована реклама?
Таргетована реклама — як розмістити і налаштувати кампанію?