Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

487

Всі ми чули про механізми для створення ігор, при цьому мало хто розуміє, що це таке.

Навіть самі студії, що займаються розробкою відеоігор, дають вельми розпливчасте визначення терміна, точніше, толком не можуть відокремити саму гру від движка, на якому вона будується.

Спробуємо розібратися з питанням, підходячи до ситуації в ролі звичайного геймера, і розглянемо найпопулярніші ігрові движки: їх особливості, сфери застосування, слабкі і сильні сторони.

Зміст:

Поняття

Ігровий движок або game engine – це споконвічна програмне забезпечення, розроблене для створення на його основі комп’ютерних ігор, найчастіше певного жанру.

Термін утворився в середині 90-х по відношенню до шутер зразок Quake, Wolfenstein і Doom.

Ще до виникнення такого поняття ігровий світ помітив, що подібні шутери дивно добре поєднували в собі:

  • тривимірну графіку;
  • розрахунок зіткнень з об’єктами;
  • об’ємний ігровий світ;
  • звукову складову;
  • інвентар (система озброєння) та інші правила.

Звернувши увагу на це, розробники почали випускати власні ігри на основі того ж Doom, з мінімальними змінами: оновлення карт і інших графічних моделей, редагування фізичного движка.

Переважна більшість движків створюються під певний ігровий жанр і часто для цієї платформи.

Використання game engine для декількох платформ або жанрів робить його менш уніфікованим і оптимальним, він не розкриє свій потенціал.

Наявність акценту на промальовуванні далеких об’єктів не настільки затребувана в шутерах, як у рольових іграх.
Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 1 – Ігровий движок

Різновиди

Движки для розробки ігор спеціалізуються на жанрах.

Наприклад, базове програмне забезпечення для мережевої стратегії і екшену буде неабияк відрізнятися навіть в основних складових. Незважаючи на це, всі вони мають ряд спільних або схожих частин (рядків коду).

У будь-якій грі є взаємодія об’єктів, управління ким-небудь або чим-небудь за допомогою геймпада, миші і клавіатури, висновок картинки і звуку, накладення тексту, рендеринг тривимірних об’єктів (в 3D-іграх).

З урахуванням цього деякі движки успішно використовуються для розробки розваг різних жанрів. Unreal Engine спочатку був платформою для створення шутерів від першої особи, але Gear of War (вигляд від третьої особи) і Speed Star (гонка) на його основі вийшли повноцінними відеоіграми.

Шутер

Завдяки їм з’явилося поняття движка, з них і почнемо.

В якійсь мірі платформи для створення стрілялок є найбільш технологічними, опрацьованими і складними. Крім високоякісного рендеринга в реальному часі, до іграшці висуваються наступні вимоги:

  • функція моделювання віртуального тривимірного світу з урахуванням динаміки розвитку подій;
  • наявність контролю прицілювання;
  • висока чуйність ігрової механіки;
  • значна чіткість промальовування і деталізація рук персонажа і зброї;
  • хороша анімація пострілів і вибухів на основі взаємодії частинок;
  • реалістичне поведінка навколишнього середовища у відповідь на постріли і вибухи, в тому числі разрушаемость об’єктів, із-за чого до таких движка пред’являються високі вимоги в області кінематики;
  • великий вибір озброєння з різними характеристиками;
  • опрацьована модель рухів і взаємодії персонажів;
  • якість штучного інтелекту при наявності одиночної гри;
  • різноманіття ігрових режимів і масовість в корпоративному режимі.
Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 2 – Crysis – яскравий приклад високотехнологічного шутера

Платформер

Зазвичай це двомірні розваги, до них вимоги більш поблажливі:

  • чимало уваги приділяється зовнішньому вигляду, кастомізації, поведінки і анімацію головного героя;
  • різноманітність так званих переміщаються платформ (падають, рухаються по різних траєкторіях, зникаючі, що обертаються);
  • додаткові платформи у вигляді сходинок, мотузок, драбин, труб і система взаємодії з ними;
  • наявність елементів головоломок;
  • багатошарова геометрія;
  • проста фізика взаємодії об’єктів;
  • взаємодія з іншими ігровими персонажами (діалоги, бої).
Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 3 – Типовий платформер

Файтинг

Для них характерні велика різноманітність персонажів з унікальними здібностями і техніками, окрема анімація кожного з них, міміка і жести, виконання завдань протягом раундів, складна система ударів, їх комбінацій, захисних рух, комбо і спец-прийомів.

Нерідкі в файтінгах і мережеву взаємодію, кастомізація персонажа, поява наслідків бійки (подряпини, садна), добивающие прийоми.

Гонки

Для гонок створений не один ігровий движок з урахуванням специфіки ігор.

Це можуть бути симулятори реалістичних гонок, автоперегони з елементами руйнування (NFS), що руйнується навколишнім середовищем (Burnout Paradise) та інші.

Графіка подібних розваг орієнтована на коридорность, навколишньому середовищу і обстановці приділяється чимала, але посередня роль.

На першому місці стоять краси і авто деталізація.

Рендеринг віддалених об’єктів досить слабкий, зате спецефекти повинні бути вражаючими.

Кожен наступний трек попередньо завантажується в пам’ять і оптимізується. Лежать на движку і численні види камери і вирішення безлічі завдань некерованими геймером транспортними засобами.

Стратегії

Вимоги до графіку посередні, зате движок повинен одночасно працювати з десятками юнітів і подій, інтерфейс взаємодії з ними та їх групами не повинен стискувати гравця, бути зрозумілим і чуйним.

Вкрай важлива кастомізація та виведення елементів управління в зручні місця на екрані.

Обов’язкові система квестів і розвитку персонажів/техніки/будівель.

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 4 – Масові бої

Читайте також:

Engine – що це таке, як працює і навіщо потрібно — відповідаємо на всі питання

Як включити Java в Google Chrome — Повне керівництво

Програми для шифрування файлів: Які краще вибрати?

50+ кращих безкоштовних шаблонів для WordPress блогу, журналу, агентства, портфоліо, і корпоративного веб-сайту 2017

Unity Web Player: що це за програма і навіщо потрібна — розбираємося разом

MMO

До особливостей движків відносять підтримку величезного числа героїв, управління ШІ, збереження ігрового світу та його динаміки, концепція підключення/відключення гравців, чати, взаємодія між геймерами на різному рівні (спілкування, торгівля, клани).

Рольові ігри

Як і движки для шутерів, є одними з найбільш складних і досконалих із-за ряду вимог:

  • різноманітність ігрових локацій;
  • продумана система прокачування персонажа;
  • розвиток світу паралельно з прокачуванням протагоніста;
  • схема взаємодії з іншими NPC, ворогами і оточуючими речами;
  • система квестів з їхніми розгалуженнями;
  • наявність кланів (гільдій, фракцій) та відповідних гілок умінь зі своїми перевагами;
  • взаємодія з супутниками, якщо такі є;
  • складна система обрахунку шкоди, захисту і інших характеристик з розвитком персонажа, зважаючи на носіння певних речей або прийому речовин (зілля), їх взаимоисключение або доповнення;
  • схема перенесення вантажів і переміщення по світу;
  • акцент на промальовуванні далеких і розташованих поруч предметів;
  • вплив кардинально відрізняються видів зброї (яскравий приклад – Elex, де є вогнепальна, холодна, магічне і далекобійні зброю);
  • різноманітність всього і вся навколо (персонажі, елементи декору, природи, відрізняються моделі, особи і анімація) при мінімальному навантаженні на апаратне забезпечення.
Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 5 – РПГ робляться на найскладніших движках

Це лише основні (як для геймера і початківця розробника) вимоги і характеристики движків, на підставі яких будуються іграшки популярних жанрів. Заглиблюватися в ознайомлення з технічними термінами і менш поширеними платформами не будемо. Пора б приступити до розгляду можливостей самих популярних движків і вивчити їх позитивні і негативні сторони.

Популярні движки

4A Engine

http://www.metro-game.com/page.php?id=135

Другий проект двох українців після X-Ray Engine, який є проприоретанным програмним забезпеченням (використовується тільки для внутрішньої розробки компанії 4A Games і не поширюється).

Розробники пішли з GSC Game World і створили власний продукт.

З-за їх відходу (звільнення) платформа для реалізації Сталкера залишилася такою ж жахливою, як її знають геймери.

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 6 – Постапокаліптичний шутер на 4A Engine

Спроектований під шутери в стилі постапокаліпсису, працює на PC та ігрових консолях: PS3 і XBOX. У нього впроваджені підтримка API Direct X11, Open GL до 4-ї версії і PhysX від Nvidia, а також система стереозображень 3D Vision.

Зважаючи реалізації мультипоточности, PhysX відрізняється наявністю виділеного потоку без будь-яких перевірок. Це дозволяє виконуватися ряду завдань одночасно в паралельних потоках.

Тесселяція дозволяє домогтися максимальної продуктивності, що позитивно відображається на колірної корекції, накладення шуму і зернистості зображення в реальному часі.

Об’ємний туман, розмиття в русі, паралакс для будь-якої поверхні, значна точність і висока деталізація – не всі переваги движка.

Реалізація PhysX додала в ігри на ньому разрушаемость моделей, реалістичні водні поверхні, красиві світлові ефекти і багато інших фішок технології.

Звукова складова підтримує тривимірне позиціонування, чого з’являється відчуття тривимірного простору та можливість обчислити джерело звуку.

Інший функціонал:

  • візуалізація сцен з широким колірним простором;
  • використання десятків джерел світла в кадрі;
  • повністю динамічне освітлення;
  • розмиття в русі без впливу на продуктивність;
  • відмінне розпаралелювання процесу візуалізації;
  • розрахунок поширення звуку, його поглинання і відбиття від перешкод;
  • безліч умов бою;
  • зручна і зрозуміла система скриптования;
  • система аналізу топології ИИ;
  • персонажі наділені зором, слухом та іншими почуттями, що робить їх противниками;
  • групова поведінка.
Плюси:
  • складність процесу портування ігор на консолі;
  • не оригінальна розробка, а удосконалений X-Ray (факт не доведений, але натяки на це є);
  • підтримка DirextX12 не реалізована.
Мінуси:
  • покращена графічна частина;
  • разрушаемость моделей і інші переваги PhysX;
  • немає спецефектів заради спецефектів (додаються тільки необхідні).

Ігри: серія Metro, в тому числі розробляється Metro Exodus, і Arktika.1.

Яскравий приклад реалізації особистих амбіцій і один з небагатьох всесвітньо відомих движків, створених на теренах СНД.

Anvil

https://www.ubisoft.com/en-gb/

Створено дочірньою компанією Ubisoft, яка використовується для випуску Assassins Creed і тільки всередині компанії.

Першою грою була перша частина Креда Вбивці, потім з’явився симулятор сноуборду і Prince of Persia.

Кожна з них викликала масу подиву і привнесла в світ віртуальних розваг чимало нового.

Підтримується на PC, PS всіх версій, Nintendo, Wii і Xbox.

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис 7 – Управління великою кількістю персонажів

Код написаний на C++, моделі намальовані в ZBrush, а навколишній світ – в 3ds Max. Для правильної скелетної анімації задіяно програмне забезпечення Autodesk. Фізику віртуального світу моделює легендарний Havok. В останніх релізах було приділено чимало уваги зміну часу доби, динамічному освітленню та дистанційної промальовуванні. Також у нього була інтегрована прогресивна схема рослинності (як в Far Cry 2) з новим ІІ, важливою відмінністю якого є вдосконалена система навігації NPC. Реалізація та налагодження Direct3D 10/11 хоч і досить затратні, робота все-таки була виконана.

Серед неназваних особливостей движка виділимо наступні:

  • оптимізація роботи на багатоядерних системах, аж до 32 потоків;
  • запуск ігор на кількох екранах в панорамному режимі;
  • складний шумовий туман, здатний симулювати піщану бурю без падіння fps;
  • ефекти заломлення, відбивання і розсіювання світла у воді;
  • до шести відрізняються персонажів в одній кат-сцени;
  • більшість анімацій знято з реальних акторів;
  • в одній сцені може перебувати до 3 тисяч учасників, що дозволяє влаштовувати масові баталії, лише б ПК впорався з навантаженням;
  • NPC активно реагують на героя, можуть нападати одночасно, а не по черзі;
  • технологія відсікання моделей та сортування об’єктів за глибиною промальовування.
Плюси:
  • вимогливий до ресурсів;
  • не ліцензується;
  • довго не підтримував DirectX 10 і 11.
Мінуси:
  • хороша реалізація багатопоточності;
  • працює на PC і безлічі консолей;
  • можливість реалізації масовок за участю сотень ігрових персонажів.

З Ubisoft, в плані влаштувати масову безладдя і нагнати побільше людей в одне місце, не зрівняється ніхто.

Creation Engine

http://www.creationengine.com
Досить новий движок від американської студії Bethesda, яка продемонструвала його можливості в Skyrim. Як і попередні рішення, створений тільки для потреб його розробника. За основу був узятий Gamebryo – підмога для Oblivion і його аддонов.

Перше, що цікаво в технології – підтримка величезних локацій з дальньої промальовуванням, вільним і швидким переміщенням.

Велику увагу приділено роботі з водою та снігом, а система автоматичної генерації опадів, каменів, дерев і трав’яного покриву самостійно визначає пропорції створюваних об’єктів в залежності від місцевості.

Покращений AI, використаний у Oblivion, більш правдоподібно симулює життя людей і їх ставлення до головного героя.

Концепція управління розвитком сюжету здатна генерувати додаткові завдання з урахуванням стилю гри.

Система побудови дерев неабияк перероблена в новій версії движка, що дозволило урізноманітнити рослинний світ, анімацію дерев і розвантажити графічний процесор для її прорахунку.

Для анімації персонажів використаний сторонній інструмент від Havok.

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 8 – Шутер-РПГ на основі Creation Engine

Особливості:

  • наявність редактора рівнів Creation Kit для геймерів і розробників модів;
  • у Fallout з’явився заснований на фізиці рендеринг;
  • маса інструментів для модостроителей;
  • простота перенесення модифікацій консолі.
Плюси:
  • не ліцензується;
  • важко створювати дворучне зброю;
  • система поведінки персонажів досить слабка.
Мінуси:
  • є редактор модів, які будуть працювати на будь-якій платформі;
  • велика дистанція промальовування;
  • унікальна схема генерації дерев та їх анімації.

Нічого кращого для моддерів поки не придумано, тому більше, ніж для Fallout, їх створено лише для Oblivion.

Читайте також:

Навчання програмуванню з нуля – покрокове керівництво для початківців. Десять кроків від чайника до програмісту-професіоналу

Як створити додаток для iOS – від ідеї до продажу

Налаштування Bios — Детальна інструкція в картинках

Інструменти для програмування під Андроїд: софт для написання додатків

Powershell: як працювати з програмою, створювати, запускати і змінювати скрипти

CryEngine 4

http://www.crytek.com/cryengine

Остання версія движка від німецької компанії Crytek для шутерів від першої особи.

Самий вдалий приклад використання – Far Cry.

З 2016 року движок став поширюватися за схемою «заплати, скільки не шкода», але тільки для ігрового використання.

Особливості і можливості:

  • наявність величезних територій, причому не коридорних;
  • локації створюються без швів;
  • підтримка інверсної кінематики персонажів і транспорту, його взаємодії з навколишнім середовищем;
  • імітація різних нетвердих об’єктів: тканина, вода;
  • величезний арсенал з унікальними характеристиками кожного виду зброї;
  • скриптова і командний інтелект;
  • можна змінювати параметри ШІ, не маючи знань в області програмування;
  • інтерактивне музичне супровід – музика відповідає ситуації;
  • повна підтримка звукової системи 5.1;
  • відтворення звуків природи з урахуванням середовища, відображення і поглинання звуку;
  • реалістичний ефект спеку і пожежі;
  • прозорість стекол – можна бачити, що знаходиться у будівлях;
  • експлуатація карт висот для отримання багаторівневої середовища з видимим відстанню до 2000 м;
  • неймовірні можливості роботи з освітленням і тінями, що відмінно демонструє Crysis;
  • об’ємний густий туман і дим для додання атмосфери;
  • наявність незвичайних фізичних ефектів (наприклад, нанокостюма).

 

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 10 – Краси останньої версії CryEngine

Плюси:
  • багато елементи і об’єкти створені в 3ds Max і Maya, чому їх легко редагувати;
  • без знань C++ можна легко управляти ІЇ та інтерактивним саундтреком в залежності від ситуації;
  • реалістичні особи і анімація персонажів;
  • модульність відкриває величезні можливості перед програмістами.
Мінуси:
  • вимогливий до апаратури;
  • просідання fps;
  • не чуйна техпідтримка для безкоштовної версії;
  • слабка графічна частина при високому технологічному рівні.

При синтезі стількох технологій на движку випускається дуже мало ігор, на жаль.

id Tech

https://www.idtech.com/

Інструмент для створення Wolfenstein, Quake, Rage, Doom.

При виході чергової версії (нині розробляється 7-я) устаревающая викладається для загального доступу з вільної ліцензії.

Замість Direct3D в якості API використовується відкритий OpenGL, що уніфікує движок для різних платформ.

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 11 – Багатофункціональний id Tech підходить для безлічі ігрових жанрів

Технологічна складова:

  • для затінення використовуються півтіні з застосуванням карт тіней;
  • облік матеріалу при його візуалізації;
  • підтримка розширеного діапазону HDR;
  • можливо використовувати окремий потік для обробки кожної складової движка;
  • технологія MegaTexture виключила повільну завантаження текстур.
Плюси:
  • підтримка високої роздільної здатності;
  • в останній версії більше уваги приділено оптимізації існуючих технологій;
  • дуже багато візуальних ефектів;
  • відкладений і прямий рендеринг;
  • додана підтримка Vulkan.
Мінуси:
  • реалізація ідеї, замість полігональної геометрії використовувати воксельную, провалилася;
  • сьоме покоління технології не працює на консолях.

На 5-й версії розробники випустили тільки Rage, тоді як інші игростроительные компанії створили на ньому Wolfenstein і 2-ю частину Dishonored.

Кращий движок для розробки ігор, саме з нього почав знайомитися з комп’ютерними іграми.

Frostbite

https://www.ea.com/frostbite

Як і більшість движків, створений тільки для потреб Electronic Arts і дочірніх компаній. Це зв’язка фізичного, звукового та візуального компонентів.

Прославився завдяки останнім частинам Battlefield.

У Windows технологія підтримує DirectX 11 і добре оптимізована під багатоядерні процесори.

Не є вузькоспеціалізованим і призначений для створення ігор різних жанрів (гонки – Payback, ряд шутерів, симулятор футболу FIFA, платформери – PlantsVSZombies, RPG – DragonAge).

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 12 – Ефекти – головне, що приваблює в усіх іграх від EA

Можливості:

  • неймовірно глибока проробка разрушаемости об’єктів і наслідків їх взаємодії (рани, садна, подряпини, биті скла, зруйновані будинки, зламані паркани і дерева);
  • багато пост-ефектів;
  • дальність промальовування обмежена тільки вашою залізом;
  • задіяння системи частинок для імітації широкого спектру тривимірних і двомірних спецефектів;
  • застосування просунутих технік текстурування;
  • площа території обмежена квадратом в 32 × 32 км;
  • присутній ігровий редактор для роботи з шейдерами, ручного і напівавтоматичного створення рівнів.
Плюси:
  • дальність промальовування на потужних системах – горизонт;
  • підтримка стереоскопічного режиму виведення картинки;
  • можна виводити зображення на декілька моніторів в панорамному режимі;
  • є мобільна версія;
  • майже повна разрушаемость об’єктів;
  • величезна територія з можливістю побачити кожен її куточок;
  • відмінна мережева складова.
Мінуси:
  • Значущих мінусів не виявлено

Універсальний движок з масою можливостей, який можна випробувати в справі в якості розробника, лише приєднавшись в команді EA.

Движок, як і його кращий продукт – Battlefield 4, бере своїми спецефектами і можливістю побачити інший кінець карти через оптичний приціл, не більше.

IW Engine

http://www.desura.com/engines/iw-engine

Розробка Infinity Ward, яка стала платформою для серії шутерів Call of Duty.

Існує кілька модифікацій технології різними студіями, основою ж є id Tech 3-ї версії, адаптований під потреби Infinity Ward.

OpenCL, наприклад, замінений на підтримку DirectX 11.

Для різних серій CoD існують власні модифікації.

Можливості технології не сильно відрізняються від функціоналу оригіналу:

  • відмінне розпаралелювання;
  • окремі технології для обробки закритих і відкритих просторів;
  • візуалізація поверхні завдяки кільком текстурним верствам;
  • безліч застосовуваних до зображення пост-ефектів;
  • імітація контузії і реакції персонажа на потрапляння в нього куль і нанесення каліцтв іншими способами;
  • наявність атмосферної димки і яскравого сонячного сяйва в жаркий день;
  • підтримка перегріву стовбура з урахуванням температури навколишнього середовища;
  • обробка тіней з використанням карт тіней високого дозволу;
  • величезна кількість полігонів в одному кадрі;
  • зміна якості текстур в залежності від відстані між ними і гравцем;
  • різні спецефекти в різних ігрових ситуаціях.

 

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 13 – Краса і видовищність від частини до частини

Плюси:
  • велика різноманітність спецефектів;
  • моделювання відсутності гравітації;
  • дуже висока продуктивність;
  • різноманітність поведінки ворогів, що враховують особливості місцевості.
Мінуси:
  • хороша графіка тільки при високих системних вимогах;
  • розвиток зосереджено в основному на різноманіття візуальних ефектів.

Читайте також:

Що таке jQuery: де використовується і які переваги дає розробникам

Швидкість оперативної пам’яті впливає на ігри і роботу в програмах?

Dropbox — що це за програма і як її використовувати: [інструкція]

Розповідаємо про NDA: як правильно оформити договір і яка є відповідальність за його порушення

Навчання веб-дизайну з нуля — покрокове керівництво для початківців (десять етапів)

Rage Engine (RAGE)

http://www.rockstargames.com/

Результат роботи підрозділів Rockstar Games для внутрішньої експлуатації.

Містить у собі звуковий, графічний, анімаційний, мережевий компоненти, штучний інтелект, власний скриптова мова і модулі для роботи з мережею/інтернетом.

Частина елементів створена з нуля співробітниками компанії.

Фізична компонента є вільним.

На ньому випущені Red Dead Redemption і Max Payne 3.
Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 14 – Те, чого не побачать користувачі комп’ютерів

Технології зосереджені на використанні для написання ігор з величезним безшовним ігровим простором.

Важливе завдання – швидко включати в обробку одні елементи, і також миттєво видаляти інші, наприклад, місцевість, яку геймер покидає.

З цим справляється оптимізований і відточений менеджер пам’яті, не допускає фрагментованість даних в ОЗП.

Так як основними іграми є представники серії GTA, то і машин (техніці взагалі) приділена одна з головних ролей.

Їх поведінка описується безліччю законів, де враховуються вага, зчеплення з поверхнею в різних умовах.

Система пошкоджень впливає на їзду не тільки візуально, але і фізично: пробите колесо сповільнить авто і погіршить керованість.

Анімація людей створюється автоматично в реальному часі завдяки просунутому пакету NaturalMotion.

Most Wanted і GTA 3 випущена на базі попередника – RenderWave.
Плюси:
  • великі локації без попереднього завантаження;
  • можна входити в більшість будівель;
  • величезна кількість підтримуваних видів транспорту;
  • хороша робота з оперативною пам’яттю.
Мінуси:
  • фізика далека від реалістичної (авто літають, ракета може не вбити);
  • відчуття від їзди на авто близькі до не найкращим автосимулятора;
  • не продається;
  • інтерфейс не оптимізований під робіт з мишей і клавіатурою;
  • вимагає багато графічної пам’яті.

Шкода, що Red Dead Redemption не випускають на ПК. Так би хотілося побачити іншу грань движка, не показану в GTA.

Source

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_2013

Випущений Valve для власних проектів.

Прославився завдяки CS, Portal і Half Life.

Він зробив революцію в ігровому світі, завдяки другій частині історії про Гордона Фримене.

Нині актуальна друга версія, де повно поліпшень, виправлень і нових технологій.

Важлива риса движка – лицьова анімація, містить елементи міміки і синхронізувати її з розмовами персонажів.

Просунутий AI може керувати як одиничними супротивниками, так і координувати дії їх угруповань. Це один з перших движків з шейдерними ефектами: вода, разрушаемость об’єктів, інтерактивні предмети, відображення.

Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 15 – Кадри, викликають ностальгію

Фізика розраховується за допомогою Havok, що дає можливість взаємодіяти з драбинами, канатами, різного роду перемикачами і перетинати місцевість на транспорті, у тому числі на машинах на водній подушці і літальних засобах.

Інші особливості:

  • наявність динамічних джерел світла;
  • самозатенение;
  • задіяння багатоядерних ЦП для підвищення ефективності розрахунків;
  • разрушаемость елементів навколишнього середовища;
  • працює на OpenGL з перспективою додавання Vulkan;
  • використання нової файлової системи для зберігання файлів.
Плюси:
  • просунута технологія роботи з частками;
  • кінематографічна фізика;
  • динамічні руйнування;
  • двомірний рендеринг віддалених об’єктів позитивно відображається на продуктивності.
Мінуси:
  • тільки статичне освітлення;
  • тіні падають під одним кутом.

Кращий ігровий движок для мережевих шутерів, який подарував нам CS і її послідовників.

Unreal Engine 4

https://www.unrealengine.com/download
Движки для створення компютерних ігор: ТОП-10 кращих на всі випадки життя

Рис. 16 – Редактор Unreal 4

Словосполучення відомо всім любителям постріляти.

Він підтримує безліч платформ, у тому числі мобільних.

Для простоти перенесення ігор між ними використовується модульна система залежних компонентів, різні технології візуалізації, відтворення звуку та роботи з мережею. Повний список ігор на основі движка

Елементи движка представляються як об’єкти з індивідуальними характеристиками, що належать до певного класу, який ці параметри і визначає.

За фізичні розрахунки відповідає PhysX, який прийшов на заміну моделі Karma. Розповсюджується безкоштовно, поки ваш дохід не перевищить $3000 в квартал.

Існує кілька версій движка, розглянемо особливості останньої з них:

  • підтримка рідких поверхонь і т. д. завдяки PhysX;
  • генерація об’єктів ландшафту на льоту;
  • просунута скелетна анімація і фізика;
  • інтегрований движок для анімації FaceFX;
  • генерація дерев і чагарників допомогою технології SpeedTree;
  • велика кількість персонажів у кадрі;
  • ігрова логіка створюється на Blueprint;
  • C++ код компілюється на ходу;
  • підтримка звукової комунікації між геймерами;
  • велика кількість редакторів: ІІ, ефектів частинок, анімації, ландшафтів, кат-сцен…
Плюси:
  • безкоштовний для початківця розробника;
  • готовий магазин контенту, звідки можна завантажити все необхідне;
  • відкриті вихідні коди;
  • робота на безлічі платформ;
  • немає необхідності вникати в код;
  • багатоцільовий.
Мінуси:
  • движок професійний, чому його освоєння вимагає певних знань, навичок і часу;
  • немає редакторів для Linux;
  • на слабких ПК комфортна робота не гарантується.

Один із найпотужніших двигунів, для створення ігор на якому навіть проста мова програмування не потрібно знати. Все робиться у візуальних редакторах.

І це лише найбільш популярні движки для створення тривимірних ігор.

Не можна обійти стороною використовується для розробки мобільних розваг Unity і REDengine 3, продемонстрували свої принади в Witcher 3.

В цьому році належить побачити його четверту версію Cyberpunk 2077.

Висновок

Серед величезної кількості платформ для розробки ігор лише чимале їх число доступне пересічному користувачеві.

За вільну суму можна зупинитися на CryEngine 4. На ньому нескладно зробити конкурентну іграшку, яка мало чим поступається Far Cry, але для цього потрібен час на освоєння інструментів. Зате програмування знати не обов’язково, все робиться у візуальних редакторах. За додаткову плату розробник надасть доступ до документації та туториалам, хоча матеріалу в мережі і без того достатньо.

Unreal Engine 4 – для програмістів, що володіють C++ і націлених на декілька платформ. Доступ до всіх редакторам отримайте абсолютно безкоштовно, але 5% прибутку доведеться віддавати Epic Games.

Попередня версія id Tech після виходу нової поширюється безкоштовно. Відмінне рішення для написання високопродуктивних консольних шутерів повністю руйнується середовищем.

Source 2 зроблено для реалізації творчих почав користувачів. Крім безкоштовної ліцензії, движок відрізняється наявністю додаткових редакторів, програм і документації. Великі розміри локацій з необмеженою кількістю об’єктів – полігон для втілення будь-яких ідей.

Для невеликих проектів, спрямованих переважно на мобільні платформи, краще Unity 3D нічого не створено, але це окрема тема.