Жалісливі світи хідетакі міядзакі

30

Реліз усіма очікуваної пригодницької рольової гри elden ring вже не за горами і настав час поговорити про персону, яка зробила важливий внесок у розробку самої гри, а також розвиток fromsoftware в цілому — хідетаке міядзакі (宮崎 英高, miyazaki hidetaka). Талановитого розробника, режисера, сценариста, дизайнера комп’ютерних ігор і за сумісництвом главі японської компанії fromsoftware.

рання життя

Міядзакі був народжений в японській префектурі сідзуока в 100 милях на північний захід від токіо приблизно в 1974-1975 роках (точна дата народження невідома, багато джерел беруть за основу 1 січня 1974 року) і за словами самого хідетакі, ріс “у величезній бідності”. Відсутність матеріальних засобів позначилося на характері хлопчика, в дитинстві у нього не було ніяких життєвих амбіцій. Незважаючи на це дитина росла завзятим читачем, але оскільки його батьки, прості офісні працівники, не могли дозволити собі купувати йому книги або мангу, йому доводилося брати їх в місцевій бібліотеці.

Книги, які він читав, часто виходили за рамки розуміння і можливостей читання міядзакі, тому він не міг повністю їх зрозуміти. Однак це не заважало дитині використовувати свою уяву для заповнення прогалин в розумінні. За допомогою супроводжуючих книгу ілюстрацій міядзакі добудовував історію оповідання. Пізніше ця навичка допоможе хідетаке черпати натхнення і генерувати ідеї при створенні дизайну відеоігор.

Батьки забороняли маленькому міядзакі грати у відеоігри до тих пір, поки він не став достатньо дорослим, щоб вступити до університету. Але навіть таке прикре обмеження не завадило хідетаке зануритися у вигадані світи: він грав у книги-ігри та настільні ігри, такі як ” чаклунство!”стіва джексона і”dungeons&dragons”.

кар’єра і проекти

Після закінчення університет кейо зі ступенем в галузі соціальних наук міядзакі влаштувався на роботу в американську корпорацію з виробництва програмного забезпечення — oracle, де займався управлінням рахунками.

Пізніше за рекомендацією друзів міядзакі почав грати у відеоігри, однією з яких стала містична казка ico 2001 року. Процес настільки його захопив, що він задумався про зміну професії на дизайнера ігор.

“ця гра відкрила мені очі на можливості середовища”, – розповідає міядзакі. “я захотів зробити щось подібне сам”.

Однак перед чоловіком виникла певна проблема: у віці 29 років міядзакі зіткнувся з тим, що мало хто ігрові компанії були згодні взяти його на роботу, так як за їхніми мірками він був занадто недосвідчений і старий, щоб претендувати на певні посади.

«мене мало куди можна було взяти», — говорить він. “компанія fromsoftware була однією з небагатьох, що зважилися на подібний крок».

Fromsoftware, де міядзакі почав працювати в якості планувальника ігор, прийняла чоловіка в свої ряди, надавши тому доступ до розробки проекту armored core: last raven в 2004 році. Пізніше він став режисером armored core 4 і її прямого сиквела armored core: for answer. У процесі роботи над зазначеною серією до хідетакі дійшов слух про якусь гру, з якою у студії виникли деякі проблеми в процесі розробки. Цією грою була demon’s souls.

У demon’s souls справи йшли не дуже добре, у проекту були проблеми і команді ніяк не вдавалося створити привабливий прототип. Я був дуже схвильований, коли дізнався, що це фентезійна рольова гра. Мені прийшла в голову думка про те, що якби я знайшов спосіб взяти гру під свій контроль, то міг би перетворити її на все, що захочу. Найкращим у всій цій ситуації було те, що якби мої ідеї зазнали краху, всім було б наплювати — гра вже вважалася провальною

Міядзакі запропонував свою допомогу з проектом і йому дали зелене світло. Отримавши доступ до гри чоловік «поміняв в ній майже все». Demon’s souls в японії зустріли досить прохолодно і без зайвого ажіотажу. За кілька місяців до випуску гри, на виставці tokyo game show 2009, проект був сприйнятий вкрай негативно: demon’s souls продавалася набагато гірше, ніж від неї очікували, багато гравців кидали гру навіть не пройшовши етап створення персонажа.

Demon’s souls вимагала від гравця освоєння складних систем, в іншому випадку того чекало суворе покарання. Подібний ігровий дизайн в той час суперечив загальноприйнятій в індустрії тенденції до спрощення. Геймерам знадобилося кілька тижнів, щоб зрозуміти, що demon’s souls являє собою не типове супергеройське фентезі, а випробування на міцність і терпіння.

Протягом тижня після виходу demon’s souls було продано всього близько 20 000 копій, що було у багато крат менше тих показників, яких очікував від гри видавець sony. Але йшли місяці, продаж demon’s souls почала набирати обертів і незабаром знайшлися видавці, готові випустити гру за межами японії. За кілька місяців продажі перевалили за 100 000 копій, і незабаром гра знайшла свого видавця на заході.

Пізніше, в 2011 році, світ побачила dark souls, проте гравці вже знали з чим їм належить мати справу і були готові вітати нову гру. Dark souls перевершила свою попередницю всього за один тиждень. Успішність гри позитивно позначилася і на самому творцеві. У травні 2014 міядзакі був підвищений до посади президента компанії і відразу ж приступив до роботи над bloodborne, грою, схожою з demon’s souls і dark souls своїм “особливим” дизайном, проте ніяк не пов’язаної з попередніми проектами сюжетно. Розробка йшла паралельно з розробкою dark souls ii, де міядзакі брав участь виключно як куратор, оскільки не міг керувати обома проектами одночасно.

Для японії подібне сходження по кар’єрних сходах було безпрецедентним явищем. Ема кодака, сценарний редактор міядзакі, так описує досягнення хідетакі:

У нього унікальний талант. У японії навіть сьогодні люди зазвичай приходять в компанію після закінчення навчання і залишаються там на все життя. Змінити кар’єру і протягом 10 років стати президентом компанії — це безпрецедентно для японії. Це надихає

Після виходу bloodborne в березні 2015 року міядзакі повернувся до полюбилася багатьом серії в якості режисера dark souls iii. Ця гра повинна була стати заключною в серії souls, так як міядзакі заявив про намір припинити розробку серії.

Талановитий режисер і дизайнер відеоігор переключився на нові проекти, якими стали пригодницька гра у віртуальній реальності déraciné (2018) і пригодницька екшен-гра sekiro: shadows die twice 2019 року.

Останнім проектом міядзакі на даний момент виступає elden ring, розробка якої почалася в 2017 році після завершення роботи над доповненнями до dark souls iii. У той час проект планувався як класична фентезі-гра, в якій можна було реалізувати ідеї, свого часу не увійшли в серію souls.

Ми хотіли створити нову rpg в жанрі темного фентезі, повну речей, які не вдалося відтворити в серії dark souls

До участі в створенні проекту був залучений всесвітньо відомий письменник джордж р. Р. Мартін, творець популярного циклу романів» пісні льоду і полум’я”, який утворив разом з міядзакі творчий тандем. Мартін взяв на себе роль творця всеосяжних міфів, необхідних для ігрового світу elden ring. Письменник створив світ, наповнений цікавими персонажами і драматизмом, а також безліччю містичних і загадкових елементів. На основі цього світу і розроблялася гра. Як і в ранніх проектах fromsoftware, міядзакі здійснив лише загальне керівництво різними ігровими аспектами: художнім дизайном, музикою і геймдизайном.

На сьогоднішній день elden ring є найбільшим проектом студії fromsoftware по наповненню, масштабам і свободі дослідження світу гри.

Внесок хідетакі міядзакі в індустрію відеоігор був гідно оцінений суспільством в 2018 році на церемонії вручення премії golden joystick, він був удостоєний нагороди lifetime achievement award.

життєве кредо

При розробці ігор міядзакі керується власним принципами під назвою “тотальне керівництво”. Як керівник, він повністю здійснює контроль над напрямком гри і несе повну відповідальність за всі прийняті ним рішення. Хідетака направляє команду розробників відповідно до свого бачення, обговорюючи в процесі філософію і концепції проекту. Зазвичай він створює сюжет і міфологію, пише діалоги, описи предметів, розробляє планування рівнів, дає необхідні вказівки щодо босів, ворогів і ігрових областей, а деяких босів навіть розробляє особисто. Маестро вважає, що подібний підхід надає створеним таким чином іграм унікальну якість.

філософія дизайну міядзакі

Критики часто описують світи, створені хідетакою, як виключно негостинні, наповнені жахом і зловісною ознакою простору, де будь-якийНеобачний крок небезпечний, а кожен бій потенційно смертельний. В іграх міядзакі, часто використовується висока складність і велика кількість інформації про обстановку і персонажів, що надається за допомогою підказок навколишнього середовища.

Як не дивно, але міядзакі, як і більшість людей черпає своє натхнення з буденних речей, зокрема дизайну архітектури реального світу, геймдизайнер використовує її як спосіб розповіді про навколишнє середовище в своїх іграх. Одним із прикладів таких місць можна виділити центральну локацію в dark souls-анор лондо, створену за зразком міланського собору в італії і замку шамбор у франції.

Досліджуючи архітектуру bloodborne, міядзакі і його команда відвідали румунію і чехію, черпаючи натхнення з величних готичних будівель.

Я був у місцях, які раніше не відвідав би, я бачу різні речі, і це важливо. Це дає мені новий досвід, який можна використовувати

Незважаючи на явну любов і прихильність похмурої естетики, міядзаке не чужий гумор.

Тепер я президент компанії, мені доводиться зустрічатися з іншими главами компаній. Вони такі дивні люди. Я зачарований ними. Деяких з них я використовую в якості ворожих персонажів в наших іграх

Міядзакі зробив безумовний вплив на розвиток нинішнього геймдизайну, азіатської та європейської архітектури і суспільства в цілому. Твори різних романістів, мангак та інших дизайнерів ігор натхненні його досвідом.

Роботи хідетакі міядзакі відомі високою цілісністю, якістю і послідовністю. Він завоював повагу і довіру своїх шанувальників і послідовників, фанати в нетерпінні чекають кожен новий проект творця, так як цілком впевнені, що отримають задоволення від будь-якої гри, яка була створена під його чуйним керівництвом.